Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

DinStue ApS

Åstvej 10B, 7190 Billund

CVR-nr.: 30561317

Telefon: 71617363

E-mail: Hej@DinStue.dk 

 

Betaling

DinStue modtager betaling med Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, og Mastercard.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Vi accepterer betaling med Anyday.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

Alle beløb er angivet i DKK og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Gavekort eller tilgodebeviser kan dog bruges som generel betaling og kan snildt kombineres med andre rabatter/kampagner.
Gavekort udstedt af DinStue, har en varighed af 90 dage!

 

Fragt

Vi leverer til hele Danmark med egne fragtmænd.

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer ikke til udlandet eller til Færøerne og Grønland.
 
Der leveres varer alle ugens hverdage. Vi bestræber os på at levere din vare inde for 1-8 hverdage efter bestillingen, hvis vare haves på lager.

Alle leveringer er kantstensleveringer.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb - dette skal ske på mail til Hej@DinStue.dk. I meddelelsen skal der tydeligt gøres opmærksom på, at fortrydelsesretten ønskes benyttes. Returneringsomkostninger afholdes af forbrugeren.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Alle købte OUTLET/LAGERUDSALGS varer, kan ikke returneres.
  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Aftaler indgået på offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Alle annulleringer på special/bestillingsvarer kan kun annulleres mod et gebyr på 25% af den samlede faktura pris.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet, udover det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Ønsker du at returnere varen, skal den vedlagte returseddel udfyldes og sendes med varen til:

DinStue ApS

Åstvej 10B

7190 Billund

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og modtager dermed ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette kan kun ske mod forudgående aftale. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Du skal reklamere senest 5 hverdage efter modtaget levering, ellers bortfalder erstatningskravet til GLS.

 

Varen sendes til:

For at reklamere sendes ordrenummer samt billeddokumentation og beskrivelse af fejl/mangel til DinStue på hej@dinstue.dk .

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes varen til:

DinStue ApS

Åstvej 10B

7190 Billund

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og dermed modtages forsendelser sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling ikke .

 
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Persondatapolitik

Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os i forbindelse med din aktivitet hos DinStue.

Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante og gældende lovbestemmelser.

Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

 

Oplysninger vi indsamler

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Personoplysninger er alle former for informationer, som i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi en række af sådanne informationer. Det sker ved helt almindelige interaktioner på hjemmesiden eller via lynformular på vores sociale medier. Vi indsamler din data når du eksempelvis tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i en konkurrence/undersøgelse, registrerer dig som bruger/abonnent eller ved øvrig brug af services eller køb via vores hjemmeside. Ved tilmelding af konkurrence på sociale medier, accepter du derved også at blive kontaktet med henblik på kampagner, annoncering og andre relevante parameter. Alt data som indsamles fra lynformular bliver udelukkende brugt hvis du som kunde giver samtykke. Denne samtykke gives blandt andet ved udfyldning af lynformular og samtykken kan trækkes tilbage ved at skrive en mail til DinStue.

Vi indsamler og behandler typisk følgende slags oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på. Vi bruger bl.a. cookies til at holde styr på indholdet i din indkøbskurv, mens du bruger vores webshop.

Hvis du ønsker at oprette en bruger eller købe og modtage et produkt eller en ydelse fra os, har vi desuden brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services. Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger.

 

Den dataansvarlige

Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på hej@dinstue.dk er:

DinStue ApS

Åstvej 10B

7190 Billund

Telefon: 71 61 73 63

E-mail:  hej@dinstue.dk

 

Behandlingsgrundlag og formål

Dine almindelige kontaktoplysninger som navn, adresse og telefonnummer indhenter vi for at kunne levere det produkt eller den ydelse, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse. Disse deles med leverandøren af den varer du køber (Enten House of Sander eller HouseNordic). 

Andre oplysninger bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have mest relevans for dig. Derudover anvender vi oplysningerne til at optimere og forbedre vores services og indhold.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 2 år efter du har modtaget din vare eller ydelse.

 

Videregivelse af personoplysninger

Data om din brug af websitet, hvilke annoncer du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang oplysningerne er kendt, og såfremt vi benytter os af tredjeparter. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i vores cookiepolitik. Oplysningerne bliver anvendt til målrettet annoncering.

Vi benytter derudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vegne af os og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.m. vil kun ske, hvis du selv giver samtykke til det.

Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Sikkerhed

Vi behandler dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere er relevant.

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, tabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

 

Dine rettigheder

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig i et almindeligt format (dataportabilitet). Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysningerne anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til, at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: hej@dinstue.dk

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at kontakte Datatilsynet.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende en anmodning herom til  hej@dinstue.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte: Hej@DinStue.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Gå direkte til Nævnenes Hus.

Du kan læse mere om dine muligheder for at klage på www.forbrug.dk.


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.09.2022